05/11/2013

*what`s up?


denne helgen ble alt annet enn slik vi planla at den skulle bli. omgangssyken la tre av fire ned for telling og baking, pyntig og bursdagsfeiring for lille j måtte vike til fordel for oppkast, soving, ørten timer med barnetv-titting og en mamma som løp rundt og sa: "nå må du få i deg litt drikke da, vennen".
men spysyken blir man fort frisk av, sjokoladekaker kan alltids bakes senere og bursdagsfeiringer blir like moro en uke på etterskudd (akkurat det er kanskje ikke like lett å forstå for en femåring som hadde gledet seg noe innmari til bursdagsfesten sin. men jeg lover deg jonathan: vi skal ta det igjen til helgen!)!

jeg tenkte at jeg i begynnelsen av hver nye uke skulle sette meg ned å oppsummere uka/helgen som gikk i en eller annen form.  hva har jeg vært takknemlig for? hva har jeg lært? hva har inspirert meg? har jeg funnet noe fint på nett jeg har lyst til å dele med dere?

so here goes:

innimellom alle spybøtter som har blitt tømt og magekramper som har blitt roet, så har jeg vært glad for at det bare er omgangssyken vi har i hus. når vi ikke ligger utslått av et eller annen sesongvirus så er vi ellers friske og raske, og det er jeg så takknemlig for! det finnes så mange familier der ute som lever med uhelbredelige sykdommer hver eneste dag, og mine varmeste tanker går ut til dere.

vi mammaer er verdensmestre i å gi oss selv dårlig selvtilitt for jobben vi gjør som mødre. "jeg burde ikke være så utålmodig". "jeg burde sette flere grenser". "jeg burde ikke jobbe så mye". "jeg burde bruke mer tid med barna". noen som kjenner seg igjen? kanskje denne videoen kan få deg til å se at du ikke er en så aller verst mamma alikevel? jeg har i alle fall fått en liten påminnelse om å ikke alltid være så streng mot meg selv.

jeg digger at høsten er her, og gleder meg til å pakke meg inn i denne kåpa resten av sesongen.
jeg elsker denne leiligheten! nydelig kaos, vakre gulver og et F.A.N.T.S.T.I.S.K. klesoppheng. i love it!

denne stolen skal få flytte inn til oss i det nye huset, vettja!

noe spesielt du er takknemlig for eller som har inspirert deg i det siste?

fin tirsdag!

5 comments:

  1. Så fin idé, både for blogg og "livet sånn generelt":) God bedring til bursdagsbarnet!!

    (Og PS: Lindex har fått mye fint den siste tiden!)

    ReplyDelete
  2. Og DEN hengekøyen!!- vil eller nei,MÅ ha.
    Får litt sånne "sjuende far i huset" assosiasjoner, men fillern heller, så lenge de ikke henger meg i et horn på veggen.........
    God bedring
    Lene
    ps, tar det for gitt at det er fuskpels.

    ReplyDelete
  3. Ååå, for et flott innlegg!!
    Trengte den faktisk:)) TakK!
    Jammen skal jeg følge ditt eksempel og hver uke oppsummere hva som faktisk har vært bra, fr det er NOE hver eneste uke, uansett hvor trått det har vært:)

    Håper dere er bedre, og at det blir feiring i helgen - kos dere!!

    Klem Line

    ReplyDelete
  4. synd dere alle fikk sjauet da! :// Ja den videoen er så fin, tenk at det oppfattes så forskjellig ? mellom barn og voksen, herlig at mødrene ble så rørt av barna sine !!

    ReplyDelete
  5. Den stolen! I korall! Både fantastisk å sitte i og eyecandy, står på drømmelisten min :)
    Om morgenen er jeg veldig takknemlig over god kaffe og varmekabler på gulvet, om ettermiddagen over fin familie og gode bøker.

    Inspirasjonen venter jeg desperat på for tiden, hvor ble den av?

    Fin spyfriuke til deg, vi hadde det forrige uke, fort kom den og heldigvis fort forsvant den :)

    ReplyDelete