12/11/2013

*what`s up?


da har vi lagt bak oss en helg fylt med bursdagsfeiring og moro! jeg tror jubilanten selv syntes det var helt greit å vente en uke med å feire når han til gjengjeld fikk hele tre hele dager til ende.


her kommer ukens tanker, takk og tips:

hjertet mitt knuses hver gang jeg ser bilder fra filippinene! jeg har gitt penger til røde kors sitt hjelpearbeid, og oppfordrer dere til å gjøre det samme.

timene mellom barnehagehenting og leggetid for barna er så uendelig kort og jeg strever hele tiden med å få presset mest mulig inn på den lille tiden. nå har jeg bestemt meg for å legge bort telefon, data og rydding så lenge barna er våkne på ettermiddagen, og bare kose meg med dem. instagram, mail og oppvask skal nå få vente til etter klokka sju!

ingenting varmer et mammahjerte mer enn gullkorn fra barnemunn, og jeg er så takknemlig for at jeg får oppleve sønnen min si ting som: "mamma, i istidfilmen så går mamuttene i flokk. du, pappa og maria er liksom min flokk". 
fineste flokken i verden, spør du meg!

barnslig som jeg er så elsker jeg artige bursdagseffekter, og i år som i fjor, så hadde vi en pinata i bursdagen til jonathan. både barn og voksne koste seg med å dælje løs på femtallet som var fyllt til randen med godis!

her i huset er vi ekstremt glade i pasta bolognese, og jeg er stadig på jakt etter den perfekte oppskrift. i går testet vi denne varianten, og den var neimen ikke dum.

jeg elsker samarbeidet isabel marant har gjort med h&m, og håper på å få snappa til meg noen godbiter når kolleksjonen slippes.


ha en fin uke, folkens!

9 comments:

  1. elsker denne bloggen, altså!
    kan jeg spørre hvordan dere gjorde det rent praktisk med fordeling av innholdet i pinataen? hade dere regler for hvor mange ting til hver osv.?

    ReplyDelete
  2. *hei hedda!
    så veldig hyggelig at du liker bloggen:) jeg hadde egentlig en plan om å dele opp godteriet i mindre poser til hvert av barna, men effekten blir ikke like god når det er poser som detter ut. det er mye gøyere når det spretter masse løst godteri ut av pinataen! så vi hadde godisen løst, og så plukket barna opp fra gulvet som de ville. det er en sjanse å ta, men her gikk det kjempefint! de delte broderlig seg i mellom, og det var faktisk mye igjen etter at de hadde forsynt seg;) men neste år tenkte jeg at jeg skulle kjøpe likt antall av hver ting, dele ut en liten tom godtepose til hver av barna og så må de plukke likt etter at pinataen har poppet. håper du ble litt klokere;) * vigdis

    ReplyDelete
  3. Fint innlegg igjen:)
    Her er det og mange tanker til de rammede på Filipinene, vi har også bidratt ♥
    Kult med Pinjata, det så skikkelig kult ut!!

    Ha en fin fin kveld med flokken din:)

    ReplyDelete
  4. Hei.
    Hvordan lager man pinjata, Vigdis? Kan du dele oppskrift/fremgangsmåte?

    Signe

    ReplyDelete
    Replies
    1. *åh, jeg skulle ønske jeg kunne si at jeg hadde laget den, men den har jeg kjøpt på pinatabutikken.no. skal lage et innlegg om detj, jeg;) *

      Delete
  5. Det hørtes ut som en herlig bursdagsfeiring. Og det gullkornet var nydelig <3
    Mitt hjerte går også ut til de rammede på Filippinene og jeg tenker at vår årlige juledonasjon må tas litt tidligere enn planlagt i år, og gå til denne saken.
    Enig med deg i at den tiden mellom bhg og legging er kort. Nå går mine to eldste i bhg og de timene på ettermiddag og kveld er bare deres med masse familietid. Tror ikke vi kommer til å angre på den avgjørelsen senere ;) Fin kveld til deg og flokken din!

    ReplyDelete
  6. SÅ gøy med en pinjata! Hvor får man tak I slike mon tro?! Mitt hjerte blør hver gang jeg ser nyhetene og jeg klemmer Nanino ekstra mye omdagen. <3

    ReplyDelete
  7. I like the way you think :)
    Ha en fin onsdag!

    ReplyDelete