28/02/2014

*fin fredag (og noen tanker om blogging)!


jeg er veldig glad i bloggen min! 
den har fulgt meg i større eller mindre grad siden jeg ble mamma for første gang, og så mange av mine tanker og minner fra småbarnsperioden ligger samlet på dette domenet.
den har forandret seg veldig siden jeg la ut det første innlegget mitt for over fem år siden, og det kan man på mange måter si at jeg har gjort også.
 det å bli mamma har sentrert meg, og jeg liker å tro at jeg er en bedre utgave av meg selv nå.
og det tror jeg kanskje bloggen er også.

jeg må innrømme at jeg til tider har vært ambivalent til bloggingen, og har hatt planer om å takke for meg flere ganger, men det er noe som holder meg tilbake.
jeg har flere historier å fortelle, flere bilder å vise og flere tanker å dele med dere.
men jeg har kanskje blitt mer privat, verner litt mer om familielivet vårt og lar mange episoder forbli i det virkelige familiealbumet i stedet for å legge det ut til allmenn skue.
for meg føles det riktig akkurat nå.

men når det er sagt, så kan jeg love dere at dere ikke blir kvitt meg ennå!
jeg blir så takknemlig og rørt over alle mailer og kommentarer jeg får fra dere om at dere savner blogginnleggene mine, og det gir meg skikkelig motivasjon til å fortsette. 
jeg trenger dette "luftehullet" i hverdagen min, og selv om jeg til tider finner det vanskelig å prioritere bloggen midt i en heftig tilværelse med to små barn, husplanlegging, jobb og mye annet som skjer, så skal jeg fortsette å skrive her på bloggen.
 så for å få piffen litt tilbake, så hadde jeg satt uhorvelig stor pris på om dere kunne gitt meg noen hint og vink om hva dere kunne ønske dere mer av her inne. 
mama needs inspiration;)

ha en fin fredag, folkens; vi skal straks ut å inspisere husbyggingen!

10 comments:

  1. Så bra at du ikke skal gi deg med bloggingen enda! Jeg digger nemlig bloggen din! Men jeg har full forståelse for at du ønsker å verne mer om privatlivet. Hva som føles riktig for deg er det jo bare du som kan avgjøre!

    Forslag til hva du kan skrive om (og som ikke krever at du er for privat) er interiør og husbygging, tips til aktiviteter med barn i byen og mer av de "løkkalove"-innleggene du hadde for en tid tilbake.

    Fin fredag til deg og dine!

    ReplyDelete
  2. Så bra at du ikke gir deg:)
    Jeg har det og slik innimellom, at jeg ikke har inspirasjon og lurer på om jeg gidder dette lenger...
    Men etter at jeg har lagt fra meg den om at jeg MÅ blogge heeele tiden, så er det mye lettere:)
    Jeg blogger når jeg har lyst, når jeg har noe og blogge om, har tatt bilder, eller har inspirasjonen inne:))
    Når jeg ikke har det, ja, da kan det fort gå noen uker... helt greit:)

    Håper du blogger om husbygging jeg da, og om unger og dagligdagse ting og tang, alltid kos og lese innleggene dine:)

    Ha en fin fin helg ♥

    ReplyDelete
  3. Håper du blogger myyye om det mye huset, hver minste detalj :-) Elsker stilen din!!!

    ReplyDelete
  4. Jeg tenker veldig som deg....Er liksom litt dødt på bloggfronten, og når man får lite tilbakemeldinger, tenker man kanskje at "Huff, kanskje folk har gått lei?" Og jeg kan jo ikke blogge for evig og alltid. Jeg har liksom vært innom de fleste emner, synes jeg.
    Jeg synes du skal blogge mer om reiser!

    ReplyDelete
  5. Jeg elsker å lese bloggen din! Spesielt etter at jeg fikk barn i fjor sommer har jeg lest igjennom alle innlegg på nytt-har fått mange fine tips om å bo med barn i byen! Fortsett å blogge om livet med barn, tips om aktiviteter, interiør, mat, mote, reise-ja, alt! Liker veldig godt at bloggen din er en fin blanding sv mammablogg og interiør:-) Vil gjerne ha flere mammatips fremover og ikke minst vil jeg gjerne lese om det nye huset og om området. Her i huset har vi stadig praten om bo trangt, sentralt i byen vs større plass og ruralt (SVs utenfor ring3 for meg og før Drammen for mannen-lol).

    ReplyDelete
  6. Jeg er kjempeglad i bloggen din. Den er så full av varme, kloke tanker og fine bilder. Jeg liker veldig godt små interiørdrypp, mat, mote, men også mer alvorlige temaer, som "terezas historie". Du får bare fortsette i ditt tempo :)
    Takk for at vi får henge med!
    Vennlig hilsen Ingrid

    ReplyDelete
  7. Jeg synes det er nyttig og hyggelig å lese om hverdagslivet. Hvordan dere får hverdagen til å gå opp, med barn, barnehage og jobb. Jeg hadde satt pris på tips :) klem fra Anna

    ReplyDelete
  8. Hei Vigdis,

    Jeg synes bloggen din er så fin, og jeg har fulgt deg i godt over ett år nå. Håper du ikke gir deg enda, selv om jeg har full forståelse for at det kan bli vanskelig i en hektisk hverdag!

    Nå er jeg selv på vei til å bli tobarnsmor, og vi har også kommet til at vi må flytte på oss for å få større plass og gjerne en liten hageflekk. Jeg liker veldig godt innleggene dine om interiør, de gir meg masse inspirasjon. I tillegg ville det være interessant å vite hvordan dere får hverdagen til å gå opp,- kanskje du har noen tips og triks? Og fortsett gjerne med både mat og motetips når det dukker opp noe spennende, slik du gjør nå.

    Lykke til med resten av husbyggingen og flyttingen når den tid kommer, jeg gleder meg til å følge dere videre:)

    /C.

    ReplyDelete
  9. Nysgjerrig som jeg er på andre, så liker jeg godt å bare lese om hverdagslivet. Hvordan får dere alt til å fungere. Synes du blogger så fint om akkurat det! Og selvfølgelig veldig spennende med nyhuset deres og interiør-inspirasjonen, liker godt stilen din! Og om reiser- så dere var en del på Thassos, der var vi som førstagangsgravid og med eldstejenta som baby for mange mange år siden, men det var så moro å se flere andre som også synes godt om den øya :)
    Og den "fin fredag" serien du hadde... dere virker jo bare som en superkoselig familie, så det holder i massevis her :D Men først av alt skal det jo være kos og hyggelig, en avkobling med bloggen... og at mye annet tar tid etetrsom ungene blir større og alle hverdagssysler krever sin plass, så blir jo ikke alltid bloggingen i fokus. Men du vil garantert bli savnet om du skulle velge å ikke holde på mer.
    God ny uke og lykke til videre med hus og hjem og bloggings :)

    ReplyDelete
  10. Liker bloggen din veldig godt! Nå som dere bygger hus, hva om å skrive innlegg om det? Alt fra valg av farger på vegger, gulv, kjøkken +++. Har akkurat flyttet inn i nytt hus selv, og leser slike innlegg med stor interesse. :) Ellers synes jeg innlegg om hverdagen med barn og bilder av ulike hverdagssituasjoner er spesielt hyggelig!

    ReplyDelete